2013. október 1., kedd

Age Bestiary: Beastmen

Nemrég jelent meg a legújabb PDF kiegészítő az AGE rendszerhez, mely az AGE Bestiary: Beastmen nevet viseli. Mikor megláttam a címet, rögtön megörültem, ám igazán boldog akkor lettem, mikor láttam többet kaptam a pénzemért, mint arra először számítottam.

A PDF nyolc oldalt tesz ki, szerkesztésében az eddigi kiegészítőkhöz igazodik. Igaz, mivel sokkal több statisztikát tartalmaz, mint például az előző Bestiary kiegészítő, a Giants, melyről korábban írtam, néhol kéthasábosra tördelték azokat. Ennek ellenére teljesen átlátható az egész. Képekből is bőven akad, ráadásul kifejezetten szép munkák.

Most is egy bevezetővel kezdünk. A mítoszok és folklór mellett a popkultúra állatembereire is kitekint a szöveg. Ezt most kifejezetten hasznosnak éreztem, mivel felhívta a figyelmem Wells The Island of Doctor Moreau című művére. Eztán az állatemberek játékban való felhasználásáról szóló rész jön.

A különböző lények leírásánál egy elsőre érdekesnek tűnő megoldást alkalmaztak, mely azonban roppant hasznos és praktikus. Az első kettő, a kicsi állatemberek (gondoljunk pl. emberevő ewokokra) és a veszélyes állatemberek (majomemberek, kutyaemberek) kifejezetten általános kategóriákként jelennek meg, melyekbe könnyen beilleszthetjük a saját elképzelésünket. Az ezt követők viszont eléggé specifikusak: kentaur, hüllőember, halember és minotaurusz. Ráadásul mind igen hangulatos lett. A leírásuk és statisztikáik után olvashatunk röviden a testre szabásukról.

Végül kapunk két hátteret (Background). Ez a rész is remekül sikerült. Az első az elátkozott állatember, akit például bűne miatt egy isten elátkozott. Izgalmas, hogy két táblázatban is dobni kell majd, az előnyök mellé jár hátrány is, mely leginkább szociális jellegű. A másik pedig a törzsi állatember, mely a már felvázolt lények mindegyikét tartalmazza, vannak közös pontjaik, de mégis mindegyik más. Így tulajdonképpen hat hátteret raktak egybe.

Ez egy remekül eltalált kiegészítő. Ha netalántán valaki science-fantasy kampányt tervezne, vagy bármilyen más fantasy kampányt, ahol előkerülhetnek állatemberek, s nem mellesleg az AGE rendszerét szeretné felhasználni, akkor azonnali vételnek tartom. Igen nagy segítség lehet ez számára. Ez az egyik legjobb PDF kiegészítő, ami megjelent az AGE-hez. (Igaz, sajnos nem jelent meg sok, viszont mind igen színvonalas.)


2 megjegyzés:

  1. Köszönet az apró kiegészítők ismertetőiért! Bár nem sokba kerülnek, sokat jelent, hogy valaki véleményét olvashatom róluk, mielőtt esetleg beruházok egyre (nem smucigságból, de feleslegesen a legkevesebb pénzt sem szívesen adom ki).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy hasznosnak találod ezeket a bejegyzéseket! :) Én is szeretek véleményt olvasni a szerepjátékos anyagokról, mielőtt beruházok rájuk, ezért is gondoltam, hogy írok arról, amit beszereztem. Ezzel egyrészt felkelthetem mások érdeklődését, másrészt segíthetek a döntésben. Igyekszem minél több mindenről írni a későbbiekben is, ilyen apró kiegészítők véleményezésére biztos lesz időm. :)

      Törlés